dinsdag 12 januari 2016

Runderchipolata worstenbroodjes

Onlangs heb ik voor het gemak eens twee blikjes petit pains van Danerolles gekocht om uit te proberen. Van het ene blikje heb ik broodjes gebakken en van het andere blikje heb ik een soort worstenbroodjes gemaakt. 
I.p.v. worstjes heb ik runderchipolata's gebruikt. Deze chipolata's heb ik wel eerst gebakken in de koekenpan.


Ingrediënten voor 6 worstenbroodjes:

  • 1 blikje petit pains van Danerolles
  • 6 runderchipolata's, gebakken in de koekenpan
  • 1 ei, geklutst
  • mosterd


Bereiding:
Verwarm de oven voor op 200˚C. 
Maak het blik open, haal het verse deeg eruit en snij het af langs de stippellijntjes. Leg de broodjes op een stevige ondergrond en maak ze plat met een deegroller. Knip met een schaar uit alle broodjes een spiraal en wikkel deze om de runderchipolata's (zie foto).


Bekleed een bakplaat met bakpapier en leg de worstenbroodjes er op. 
Bestrijk de broodjes met ei. Bak de broodjes in 15 tot 20 minuten mooi goudbruin. Serveer met wat mosterd.


Eet smakelijk! 

Tip:
Ook lekker met merguezworstjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten