vrijdag 4 september 2015

Pappardelle met drie kleuren paprika en kippendijfilet

Van een collega kreeg ik onderstaand recept om uit te proberen en eventueel op mijn blog te delen met anderen.
Het recept was eigenlijk met gerookte zalm, maar aangezien mijn man en dochter geen zalm lusten, heb ik de zalm vervangen door kippendijfilet. Ik moet zeggen het was heerlijk, maar met gerookte zalm smaakt het waarschijnlijk nog net iets lekkerder. Voor de pasta heb ik pappardelle gebruikt, maar het is vast ook lekker met fettuccine of tagliatelle.


Ingrediënten voor 4 personen:
  • 300-350 gram pappardelle
  • 400 gram kippendijfilets
  • kipkruiden
  • 1 rode paprika
  • 1 gele paprika
  • 1 groene paprika
  • 1 prei
  • 3 bosuitjes
  • 1 bakje Philadelphia roomkaas met kruiden
  • olijfolie
  • versgemalen peper
  • zout
  • snufje chilipeper
  • oregano
  • 1 eetlepel maizena
  • scheutje melk
  • evt. wat kookvocht van de pasta
  • geraspte Parmezaanse kaas

Bereiding:
Snijd de kippendijfilet in blokjes en bestrooi met kipkruiden.
Snijd de paprika in blokjes en verwijder de stelen en zaadlijsten.
Snijd de prei en bosuitjes in dunne ringetjes.
Kook de pappardelle volgens de aanwijzingen op de verpakking.
Verhit een scheutje olijfolie in een koekenpan en bak de blokjes kip rondom bruin. Voeg nu de paprika, de prei en de bosuitjes toe en laat enkele minuten meebakken. Meng ondertussen de maizena met de melk en roer goed door.
Schep de Philadelphia roomkaas bij de kip en de groenten en roer goed door. Voeg vervolgens het maizenapapje toe.
Giet de pappardelle af en vang wat van het kookvocht op. Doe de pappardelle terug in de pan en roer de saus er doorheen. Indien het geheel te droog is kun je nog wat kookvocht van de pasta toevoegen. Breng op smaak met versgemalen zwarte peper, een snufje chilipeper, zout en wat oregano.
Garneer met geraspte Parmezaanse kaas.

Eet smakelijk!

Bron: JJ Bokelaar (thuiskok)

1 opmerking: